مشکل باز نشدن فیلم و عدر تلگرام

شبکه اجتماعی تلگرام با وجود امکانات و دسترسی آسان بـه یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی مخصوصا درون ایران تبدیل شده هست و کمتری را مـی توان یـافت کـه با وجود داشتن گوشی هوشمند برنامـه تلگرام را نصب نکرده باشد.اگر شما هم از فعالان کانالهای تلگرام بوده باشید بعد از مدتی کار با مشکل باز نشدن عکسها و ویدئو ها مواجه شده و به دنبال چاره خواهید بود.

اگر از کاربران فعال این شبکه اجتماعی باشید و در کانال ها و گروه های متعددی عضو باشید ممکن هست با مشکل باز نشدن تصاویر و ویدئوها مواجه شده باشید کـه امری مختل کننده درون تلگرام بـه حساب مـی آید. علت ارور استیکر در تلگرام درون صورتی کـه دچار چنین مشکلی شوید تنـها قادر بـه مطالعه پیـام های متنی خواهید بود و هیچ کدام از عها و ویدئوها به منظور شما باز نخواهند شد.

بسیـاری از کاربران درون این هنگام تصور مـی کنند کـه مشکل مـی تواند از سرعت پایین اینترنت باشد اما کاربری کـه دچار این مشکل باشد با بالاترین سرعت های موجود نیز موفق بـه مشاهده تصاویر و ویدئوها نخواهد شد.

لذا این گزارش را به منظور شما کاربران عزیز آماده کرده ایم که تا در صورتی کـه با این مشکل عجیب دست و پنجه نرم مـی کنید قادر بـه رفع آن و استفاده بدون دردسر از تلگرام باشید.

در ادامـه ابتدا بـه توضیح مختصر دلایل عمده ای کـه مـی تواند باعث این مشکل شود خواهیم پرداخت و سپس درون همان بخش نیز آموزش رفع آن را بـه شما ارائه خواهیم کرد. علت ارور استیکر در تلگرام البته قبل از شروع تاکید مـی کنیم کـه ابتدا تلگرام خود را بـه آخرین نسخه آپدیت کنید چرا کـه در برخی مواقع، علت ارور استیکر در تلگرام دلیل بروز این مشکل، بروز نبودن اپلیکیشن شما خواهد بود و با انجام بروزرسانی، مشکل مذکور رفع خواهد شد.

تذکر:قبل از انجام هر کدام از روش ها، به منظور اطمـینان بیشتر ارتباط اینترنت خود را قطع کنید و همچنین درون صورت امکان بهتر هست با مراجعه بـه Setting>Application Manager>Telegram
این برنامـه را Force Stop (توقف اجباری) کنید.

دلیل اول :کش (Cache)

مـهمترین و محتمل ترین دلیلی کـه مـی تواند باعث چنین مشکلی درون تلگرام شما شود مباحث مربوط بـه کش درون تلگرام است. هرچه تعداد گروه ها و کانال هایی کـه در آن ها عضو هستید بیشتر باشد، بـه همان مـیزان نیز تعداد عها و ویدئوهایی کـه در طول روز دریـافت مـی کنید بیشتر خواهد شد. بسیـاری از کاربران تصور مـی کنند کـه خاموش بودن گزینـه ی Save To Gallery درون تنظیمات تلگرام مانع از ذخیره عها و ویدئوها درون حافظه گوشی مـی شود درون حالی کـه حتی با خاموش بودن این گزینـه، تمامـی عها و فایل های دریـافتی درون تلگرام، درون حافظه گوشی شما ذخیره شده اند.

این اطلاعات کـه به عنوان کش برنامـه بـه حساب مـی آیند رفته رفته دارای حجم بسیـار بالایی خواهند شد بـه طوری کـه اگر که تا به حال اقدام بـه حذف آن ها نکرده باشید، مـی توانید با حجم های زیـادی نظیر 500 مگابایت، 1 گیگابایت و ... مواجه شوید. این موضوع، یعنی انباشته شدن صدها و هزاران فایل درون کش تلگرام باعث تداخل و پایین آمدن سرعت این اپلیکیشن خواهد شد کـه یکی از نشانـه های آن نیز باز نشدن عها و ویدئوهای تلگرام است.

کافی هست تا اقدام بـه پاکسازی کش این برنامـه کنید که تا تلگرام شما همانند روز اول تصاویر و ویدئوها را به منظور شما بارگذاری کند. ضمن اینکه با انجام این کار بـه احتمال زیـاد درون سرعت اجرای برنامـه و کار با آن نیز با پیشرفت چشم گیری مواجه خواهید شد . به منظور این کار 3 روش مختلف را درون دسترس دارید کـه مـی توانید هر روش را کـه برایتان آسوده تر بود انجام دهید. لازم بـه ذکر هست که با انجام اینکار هیچ کدام از گفتگوها و پیـام های رد و بدل شده حذف نمـی شود و تنـها فایل های عکس، ویدئو، موسیقی و ... کـه در مدت استفاده ارسال یـا دریـافت شده اند از کش گوشی حذف خواهند شد.

روش اول: درون تنظیمات برنامـه ی Telegram گزینـه ای با نام Cache Setting وجود دارد کـه با انتخاب آن بـه صفحه دیگری منتقل خواهید شد. درون این صفحه مقدار فایل های کش شده را بر حسب مگابایت مشاهده خواهید کرد و در مقابل این حجم نیز گزینـه ای با نام Clear Cache درون اختیـارتان قرار خواهد گرفت.


در صورتی کـه به جای مشاهده حجم، با نوشته ی Calculating مواجه شدید حتما مدت زمان کوتاهی را منتظر بمانید که تا حجم فایل های کش شده محاسبه شود. به منظور حذف این فایل ها، با لمس این گزینـه از شما پرسیده مـی شود کـه مایل بـه حذف کدام بخش از فایل های کش شده هستید. دقت کنید کـه حتما تمام گزینـه های موجود را انتخاب کنید و سپس گزینـه قرمز رنگ Clear Cache را لمس کنید. مدت زمان لازم به منظور حذف کش بستگی بـه مـیزان کش ذخیره شده درون گوشی و همچنین سخت افزار گوشی شما خواهد داشت. درون صورتی کـه در هنگام Calculating یـا حذف فایل های کش با سرعت پایینی مواجه شدید، مـی توانید از روش های بعدی استفاده کنید.

روش دوم: درون روش اول فایل های کش را بـه صورت خودکار از طریق تلگرام حذف کردیم اما به منظور این امر یک روش دستی هم وجود دارد و مـی توانید بـه جای این کار، با مراجعه بـه فولدر دیتای تلگرام درون حافظه گوشی، اقدام بـه حذف دستی پوشـه کش کنید.


برای این کار کافی هست تا بـه حافظه داخلی گوشی رفته و وارد پوشـه ی Android شوید. درون این پوشـه، فولدر دیگری با نام Data وجود دارد کـه تمام اپلیکیشن های گوشی فایل های دیتای خود را درون این فولدر ذخیره مـی کنند. به منظور دست یـابی بـه پوشـه دیتای تلگرام دنبال فولدری با نام org.telegram.messenger بگردید و سپس با ورود بـه آن، پوشـه ای کـه با نام Cache درون آن وجود دارد را حذف کنید. حذف این پوشـه ممکن هست به زمان زیـادی نیـاز داشته باشد.

روش سوم: درون روش سوم حتما کش برنامـه را بـه طور مستقیم و از طریق پنل مدیریت برنامـه ها حذف کنید. به منظور این امر کافی هست به Setting گوشی بروید و با مراجعه بـه بخش App Manager یـا Application Manager درون لیست برنامـه های نصب شده Telegram را پیدا کنید و با لمس آن، بـه بخش مدیریت برنامـه وارد شوید.


حال چند لحظه منتظر بمانید که تا گزینـه Clear Cache فعال شود. بعد از روشن شدن این گزینـه، آن را لمس کرده و اقدام بـه حذف کش برنامـه کنید. البته تاکید مـی کنیم کـه گزینـه مورد نظر ما Clear Cache نام دارد بنابراین بـه این نکته نیز توجه داشته باشید کـه به اشتباه Clear Data را لمس نکنید.
برای اطمـینان بیشتر مـی توانید هر سه روش را پشت سر هم انجام دهید.
در صورتی کـه با انجام هر سه روش بالا، همچنان مشکل عدم بارگذاری عها و ویدئوها را داشتید، پوشـه ی Telegram را نیز از حافظه داخلی حذف کنید. درون برخی گوشی ها این پوشـه درون مموری کارت ساخته مـی شود کـه پیشنـهاد مـی کنیم به منظور از قلم نیفتادن این پوشـه، هر دو حافظه را بررسی کنید.

دلیل دوم:کمبود حافظه

دلیل دومـی کـه ممکن هست باعث بروز این مشکل شود، کمبود فضا درون حافظه داخلی گوشی است. همانطور کـه ذکر شد تلگرام تمام عها و فایل هایی کـه دریـافت مـی کنید را درون فولدر کش ذخیره مـی کند و از همـین رو پر شدن حافظه گوشی امری بسیـار محتمل است. درون صورتی کـه فضای داخلی پر شود هیچ فایلی قابلیت دانلود شدن درون حافظه را ندارد و از همـین رو، هیچ کدام از فایل های دریـافتی باز نخواهند شد. با مراجعه بـه بخش Setting> Storage مـی توانید از وضعیت حافظه داخلی گوشی مطلع شوید و در صورت پر بودن فضای گوشی، اقدام بـه حذف فایل های غیر ضروری از حافظه داخلی کنید. حذف فایل کش تلگرام نیز نقش بسزایی درون خالی شدن حافظه داخلی خواهد داشت.

دلیل سوم:اختلال آی پی

دلیل سومـی کـه مـی تواند باعث شود بارگذاری فایل ها درون تلگرام با مشکل مواجه شود، اختلال آی پی هست که البته احتمال آن بسیـار پایین بوده و در صورت وقوع نیز دائمـی نخواهد بود. با این حال درون صورتی کـه با این مشکل مواجه شدید مـی توانید با استفاده از اپلیکیشن های تغییر آی پی، از این موضوع کـه آیـا این مشکل بـه ارتباط اینترنتی شما وابسته هست یـا خیر اطمـینان خاطر پیدا کنید.
توجه:این مشکل مختص بـه کاربران ایرانی نبوده و از نقاط مختلفی درون دنیـا این مشکل بـه تلگرام گزارش شده هست بنابراین ارتباطی بین این موضوع و مرکزی کـه از آن اینترنت تهیـه کرده اید وجود ندارد. با انجام مراحل بالا، مـی توانید این مشکل را بـه طور کامل رفع کنید.

تلگرام ، روش حل مشکل باز نشدن عو فیلم درون تلگرام

: علت ارور استیکر در تلگرام




[تلگرام | روش حل مشکل باز نشدن عو فیلم درون تلگرام علت ارور استیکر در تلگرام]

نویسنده و منبع: namnak.com | تاریخ انتشار: Sun, 22 Jul 2018 01:12:00 +0000