برای جلوگیری از نفخ معده و شکم چه حتما کرد

بسیـاری از مردم از مشکلات گوارشی و نفخ، درمان بخار معده رنج مـی برند. درمان بخار معده مواد غذایی نامناسب، استرس های روزمره، مصرف دخانیـات، ورزش ن و عدم خواب کافی مـی تواند باعث ایجاد اینگونـه مشکلات شود. درمان بخار معده زمانی کـه معده بـه درستی کار نکند، تمام زندگی فرد مختل خواهد شد. بنابراین به منظور جلوگیری از این معضل، برخی از درمان های خانگی مناسب وجود دارد کـه در این جا بـه چند مورد از مـهمترین های آن اشاره شده است.

7 راهکار خانگی به منظور نفخ معده و مشکلات گوارشی

1. چای بابونـه به منظور درمان نفخ معده
یکی از مؤثرترین راههای از بین بردن مشکلات گوارشی و نفخ معده، چای بابونـه است. این چای دارای ویژگی های ضد اسپاسم و ضد التهابی هست که معده را تسکین مـی دهد. همچنین چای بابونـه به منظور وضعیت شدید گاستروانتریت (التهاب شدید معده) مناسب هست و سوزش معده را تسکین مـی دهد.

2. گشنیز

گشنیز کـه در مـیان مردم هند مصرف زیـادی دارد، دارای خواص گوارشی فراوانی هست که مـی تواند بـه علائم سوء هاضمـه کمک کند. گشنیز،التهاب و احساس سوزش ناشی از سوء هاضمـه و گاز معده را کاهش مـی دهد. به منظور اینکار یک قاشق چایخوری برگ گشنیز خشک شده را درون یک لیوان ش ریخته و بنوشید.

3. کدو حلوایی
کدو حلوایی شامل آنتی اکسیدان های زیـادی هست که بـه کاهش درد و حذف اثرات گاز معده کمک مـی کند. کدو حلوایی سرشار از مواد مغذی مانند ویتامـین A، فیبر و پتاسیم هست که به منظور کمک بـه کاهش سوء هاضمـه بسیـار موثر شناخته شده است. روزانـه یک فنجان از این گیـاه را بـه صورت بخار پز و یـا سرخ شده درون وعده های غذایی خود استفاده کنید.
4. سیر به منظور سوء هاضمـه
سیر دارای خواص ضد التهابی مـی باشد کـه به راحتی بـه رفع مشکلات گوارشی و سوء هاضمـه مـی پردازد. آنتی بیوتیک های طبیعی درون سیر بـه دفع آسان ادرار کمک مـی کند. همچنین بوی تند سیر بـه رهایی از سوزش و گازهای معده کمک مـی کند. از این گیـاه مفید درون وعده های غذایی خود استفاده کنید.

5. زیره ضد نفخ
زیره دارای خواص ضد نفخ و ضد مـی بوده و حاوی موادی هست که بـه عضلات دستگاه گوارش کمک مـی کند کـه منجر بـه خروج گاز معده شود. به منظور استفاده از این روش مقداری زیره را جوشانده و آب آن را بنوشید. همچنین مـی توان از آن درون وعده های غذایی نیز استفاده نمود.

فلفل سیـاه یک درمان خانگی موثر به منظور مشکلات گوارشی است. معمولا سوء هاضمـه بـه دلیل کمبود اسید هیدروکلریک موجود درون شیره معده ایجاد مـی گردد. فلفل سیـاه مـی تواند باعث افزایش این اسید درون سیستم گوارشی شده و به هضم غذا کمک کند. به منظور اینکار مـی توان مقداری فلفل سیـاه تازه را با کمـی پودر زنجبیل، دانـه گشنیز و برگ نعناع خشک ترکیب کرده بـه همراه غذا استفاده نمود.
7. رازیـانـه
رازیـانـه مـی تواند بـه سوء هاضمـه، نفخ و درد اسپاسم معده کمک کرده و باعث کاهش التهاب آن شود. به منظور استفاده از آن، مقداری دانـه رازیـانـه را با یک لیوان شانده و بنوشید. حتی مـی توان دانـه های رازیـانـه را بـه تنـهایی جوید و از مشکلات گوارشی رهایی یـافت.

نفخ معده اگرچه متداول هست اما همـیشـه ناشی از عواملی کـه به آنـها اشاره شد نیست و مـی توان برخی از مشکلات جدی سلامت را درون ارتباط با آن مطرح کرد.

علل عمده نفخ
اختلالات گوارشی:اکثر مردم درون برخورد با اختلالات مختلف گوارشی مانند سندرم روده تحریک پذیر، کولیت اولسراتیو و بیماری سلیـاک، علائمـی مانند نفخ، اتساع و ... را تجربه مـی کنند. برخی از گزارش ها حاکی از آنند کـه نفخ معده درون 96 درصد از افراد مبتلا بـه سندرم روده تحریک پذیر رایج هست و 56 درصد از افراد مبتلا بـه یبوست مزمن نیز آن را تجربه مـی کنند.

احتباس مایعات یـا ادم:گاهی اوقات مایعات مـی توانند درون سراسر بدن از جمله درون نزدیکی شکم یـا لگن تجمع کرده و باعث نفخ بیش از حد و افزایش وزن موقت شوند. شما همچنین ممکن هست تورم و درد درون مفاصل را نیز درون نتیجه آن تجربه کنید. این روند مـی تواند ناشی از سرطان البته درون موارد نادر باشد.

کم آب شدن بدن:مصرف غذاهای شور یـا نوشیدن الکل بدن را دچار پف و کم آبی مـی کند. یبوست ناشی از کم آبی بدن نیز علت دیگر تجربه نفخ است.

یبوست:یبوست ناشی از یک رژیم غذایی کم فیبر، کم آبی، کم تحرکی و استرس عامل دیگری به منظور احساس نفخ و ناراحتی درون معده است.

حساسیت های غذایی:اغلب حساسیت های غذایی از قبیل عدم تحمل لاکتوز از دلایل شایع احساس نفخ درون معده است. مواد غذایی حاوی گلوتن مانند غلات و حبوبات و برخی محصولات لبنی نیز این علامت را مـی توانند ایجاد کنند.

درمان و تسکین نفخ معده

عفونت:شما مـی توانید درون برخورد با یک عفونت و التهاب ناشی از آن احساس نفخ را تجربه کنید. برخی از نشانـه های دیگر ابتلا بـه عفونت مانند تب و تورم غدد لنفاوی نیز حتما بررسی شوند.

انسداد روده:این نشانـه همراه با یبوست، تهوع، استفراغ و البته نفخ است. انسداد روده توسط بافت اسکار یـا تومور ایجاد مـی شود. روده مسدود شده مانع از خروج مدفوع شده و شرایط دردناک را همراه با نفخ ایجاد مـی کند.

تغییرات هورمونی:سندرم پیش از قاعدگی همراه با مسائل گوارشی از جمله نفخ هست و فرد را درون معرض یبوست و احتباس مایعات نیز قرار مـی دهد.

سرطان:نفخ مـی تواند یکی از نشانـه های سرطان روده بزرگ یـا سرطان رحم باشد. با پزشک تان درون صورت تشدید و ادامـه دار بودن نفخ به منظور شناسایی این نوع سرطان ها حتما حتما در تماس باشید.

درمان های خانگی مناسب به منظور نفخ معده

: درمان بخار معده




[درمان های خانگی مناسب به منظور نفخ معده درمان بخار معده]

نویسنده و منبع: namnak.com | تاریخ انتشار: Fri, 20 Jul 2018 21:09:00 +0000