25 درمان خانگی به منظور کاهش منافذ باز پوست (پرتقالی)

منافذ پوستی، ماسک خاک ارمنی روغن ضروری طبیعی را بـه پوست مـی دهند کـه آن را مرطوب و لطیف حفظ مـی کند و اجازه مـی دهد که تا آن پوست نفس بکشد ؛آنـها ،چندین کار انجام مـیدهند و مسئول دفع سموم بدن هستند با این حال، این منافذ زمانی کـه مسدود یـا باز شوند ،گسترش مـی یـابند. ماسک خاک ارمنی بـه طور معمول، افرادی کـه دارای پوست های چرب هستند، نسبت بـه افرادی کـه پوست خشک دارند، منافذ بازتری دارند ؛ این منافذ ،به ویژه درون اطراف بینی بیشتر مشاهده مـیشوند و حاوی چربی بیشتری هستند.برای رسیدن بـه یک پوست بی عیب و سالم، لازم هست با حفظ تعادل صحیح پاک ، و مرطوب سازی مانع از ایجاد منافذ شوید.

منافذ باز پوست زیبایی پوست را نابود مـی کنند، بزرگ نمایی نیست بلکه حقیقت هست چرا کـه منافذ باز پوست صورت درون هر دوحالت با آرایش و بدون آرایش خودنمایی مـی کنند ؛ این منافذ روی بینی و گونـه ها بیشتر دیده مـی شوند و با ترشح چربی موجب زشتی و پیری پوست صورت مـی شوند. ماسک خاک ارمنی به منظور حفظ زیبایی و جوانی پوست با استفاده از ماسک های گیـاهی و خانگی کـه در این بخش از سلامت نمناک توصیـه مـی شود بایستی به منظور درمان و بستن منافذ باز صورت اقدام کنید.

منافذ باز پوست را چگونـه ببندیم

علت پوست پرتغالی شدن و منافذ باز پوست چیست؟

دلایل متعددی به منظور ایجاد منافذ باز وجود دارد کـه شامل :استرس، ژنتیک، سن بالا، چربی و آرایش بیش از حد، استفاده از محصولات غیر استاندارد پوستی؛ تغییرات هورمونی درون دوران بارداری، بلوغ و یـائسگی بعضی از علل رایج است.

راه و روش های خانگی به منظور درمان منافذ باز پوست و پوست پرتغالی کدام هست ؟

تعداد زیـادی از گیـاهان، مـیوه ها و مواد مغذی درون کاهش حفره های بزرگ شده تاثیر دارد ، اگر چه تعدادی از محصولات آرایشی موجود درون بازار ،تحت عنوان رفع کننده این مشکل وجود دارد، شما نمـی توانید این مشکل را بـه تنـهایی از پوست خود حذف کنید برخی از داروهای خانگی کـه مـی توانند سطح منافذ باز را بـه حداقل برسانند، عملکرد برخی از داروها را آسان مـی کنند.

علت پوست پرتقالی شدن و منافذ باز پوست

1. یخ 

یخ، درمانی فوری به منظور منافذ باز هست که گردش خون را تحریک مـی کند و پوست شما را سالم تر مـی کند صورت خود را تمـیز کنید و یک تکه یخ را درون روز بـه مدت 5 که تا 10 ثانیـه مالش دهید این ،یک تونر هست که منافذ را منقبض مـی کند. درون هرحال، شما بهتر هست صورت خود را با آب سرد بشویید ؛ به منظور نتایج بهتر، سینی یخ را با آب گوجه فرنگی یـا لیمو پر کنید و صورت خود را با آن بشویید. ماساژ تکه های یخی روی صورت شما، سبب بسته تر شدن منافذ پوستی مـیشود.

توجه: افراد مبتلا بـه سینوزیت یـا مننژیت، نباید از این درمان استفاده کنند.

2. عسل

عسل ،برای پوست فوق العاده عالی است، زیرا دارای خواص ضد باکتری، دارویی و درمانبخش هست و حاوی مقدار بالایی پتاسیم هست که باکتری های بین منافذ را از بین مـی برند از سوی دیگر، ماست یک منبع خوب اسید لاکتیک هست که پوست شما پوست را تمـیز مـی کند و منافذ را پاک مـی کند. ترکیبی از ماست و عسل را بسازید و آن را درون منافذ قرار دهید و بعد از چند دقیقه آن را با آب بشویید.

بستن منافذ باز پوست با عسل

3. اسکراب شکر و روغن زیتون

2 قاشق غذاخوری شکر را بردارید، 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون و چند قطره آب لیمو اضافه کنید تمام مواد تشکیل دهنده را مخلوط کرده و به آرامـی روی صورت خود بمالید که تا 20 که تا 30 دقیقه بماند ، آن را با آب سرد تمـیز کنید. به منظور نتایج بهتر، از این درمان یک بار درون هفته استفاده کنید.

4. ماسک سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ حاوی، اسید آمـینـه و دیگر آنزیم هایی هست که پوست را جوان سازی مـی کند و منافذ را از بین مـی برد ، آن را روی تمام صورت خود قرار دهید و با کاغذ بافت دار بپوشانید وقتی ماسک کاملا خشک مـی شود، کاغذ را از پوست جدا کنید. این ماسک، به منظور کم حفره های باز بسیـار موثر هست ؛ این روش، پوست را عمـیقا پاک مـی کند و تمام ناخالصی ها و خاک را از بین مـی برد.

5. بادام 

بادام ،خواص ترمـیم کننده پوستی داشته، منافذ باز را کاهش مـی دهد، که تا جاییکه پوست شما را صاف و روشن مـی کند ، به منظور تهیـه ماسک درمان پوست پرتغالی و رفع منافذ باز پوست 5-6 بادام را له کنید سپس چند قطره آب لیمو اضافه کنید. این مخلوط را خرد یـا رنده کنید، سپس صبر کنید و بگذارید 20 دقبقه، روی صورت بماند بعد با آب سرد شستشو دهید. اسکراب ترکیب پودر بادام زمـینی و پودر پوست پرتقال آماده کنید. آن را روی صورت خود قرار دهید و با حرکت دورانی مالش دهید ، این بهترین درمان به منظور منافذ باز پوست است.

یـا موز را له کنید و دو قاشق چای خوری روغن بادام شیرین را اضافه کنید، بـه پوست مالیده بعد از 20 دقیقه بشویید.

بادام به منظور کاهش منافذ باز پوست 

6. خاک رس

دو قاشق غذاخوری خاک رس و یک قاشق غذاخوری عسل و شیر را ترکیب کنید ، این مواد را بـه خوبی مخلوط کنید و در سراسر صورت خود پخش کنید. بعد از 15-20 دقیقه با آب سرد بشویید. این ترکیب ،پوست شما را تغذیـه مـی کند و منافذ باز را کاهش مـی دهد.

7. بخار

یکی از بهترین راههای باز منافذ باز روی پوست هست قبل از شروع این درمان، صورت خود را با پاک کننده ملایم شستشو دهید. بعد از آن، بلافاصله آب سرد را پر کنید که تا آنـها را ببندد.

8. گلاب و آب خیـار

چند قطره گلاب را درون آب خیـار مخلوط کنید و روی صورت خود بمالید و پس از 15-20 دقیقه شستشو دهید ؛ این ترکیب، منافذ باز را کاهش مـی دهد. علاوه بر این، سیلیکا درون خیـار سبب بهبود بافت پوست مـی شود و به زیبایی بیشتر شما منجر مـی شود.

9. سرکه سیب

سرکه سیب، دارای خواص ضد التهابی و ضد مـی هست که منافذ را تقویت مـی کند و تعادل pH پوست را حفظ مـی کند ، بـه نسبت مساوی از آب و سرکه سیب بجوشانید با استفاده از پنبه ،سطح پوست را با این ترکیب پوشانده و چند دقیقه منتظر بمانید و سپس پوست را با آب بشویید ؛ به منظور نتایج بهتر، از این ترکیب بـه طور مرتب استفاده کنید. 

 

سرکه سیب درمانی به منظور منافذ باز پوست 

10. چوب صندل

یک قاشق غذا خوری از پودر چوب صندل و پودر زردچوبه را بردارید و چند قطره روغن بادام را اضافه کنید. یک ماسک و خمـیر متشکل از هر سه ماده تشکیل دهید و به آرامـی روی صورت و گردن خود قرار دهید. بمدت 20 دقیقه صبر کرده و سپس صورت خود را با آب سرد شستشو دهید ؛ این ترکیب ،پوست شما را احیـا خواهد کرد و تا حد زیـادی منجر بـه کاهش منافذ باز خواهد شد.

11. جوش شیرین

جوش شیرین، بـه عنوان یک عامل ساینده عمل مـی کند کـه چربی و آلودگی بیش از حد پوست را از بین مـی برد ، به منظور این کار 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین را درون آب آشامـیدنی مخلوط کنید و بر روی صورت خود استعمال کنید و با حرکات دورانی ماساژ دهید و آن را به منظور مدت 5 دقیقه روی صورت بگذارید و با آب سرد شستشو دهید.

12. ماسک جو دوسر

گوجه فرنگی یک مرطوب کننده طبیعی هست که منافذ را کاهش مـی دهد و روغن اضافی را از پوست جدا مـی کنداز سوی دیگر، بلغور جو دوسر، یک نرم کننده پوست عالی هست که، پوست را تمـیز و مرطوب کرده و آرام مـی کند و از روغن بیش از حد نیز پاک مـی کند.ترکیبی از این دو، روی صورت بمالید و آن را بعد از 30 دقیقه بشویید.

 

ترکیب گوجه فرنگی و جو دوسر به منظور بهبود منافذ باز پوست

13. ماساژ مـیوه

مـیوه ها، نـه تنـها پوست شما را آبرسانی مـی کنند، بلکه شفافیت آن را نیز حفظ مـی کنند ؛ ماساژ صورت خود را با استفاده از خمـیر چند مـیوه ،مانند؛ پاپایـا، پرتقال، موز، توت فرنگی، انگور، آناناس، هندوانـه و غیره انجام دهید. این مـیوه ها ،منافذ کوچک پوست را کاهش مـی دهند و بافت مرده ی پوست را از بین مـی برد.

14. شیر خام

شیر خام را مـی توان بـه عنوان پاک کننده طبیعی به منظور پوست استفاده کرد ، ابتدا چهره خود را پاک کنید.با استفاده از یک پنبه ،آن را روی صورت بمالید و به آرامـی روی صورت خود بمالید ؛ 15 دقیقه صبر کنید سپس با آب تازه و خنک شسته شود این درمان همچنین، منافذ بزرگ صورت را تمـیز مـی کند.

15. کره و نمک

کمـی کره را با نمک مخلوط کنید، یک خمـیر تهیـه مـیشود آن را روی حفره های باز قرار دهید ؛ این ترکیب را بمدت 15 دقیقه روی پوست گذاشته.پس از آن، پوست را با آب سرد شستشو دهید ، این ماسک ،منافذ باز را پوشش مـی دهد و اندازه آن را کاهش مـی دهد.

مخلوط کره و نمک موثر درون درمان منافذ باز پوست

16. شیر منیزیم

شیر منیزیم، اساسا، یک محلول هیدروکسید منیزیم هست که بـه اثر ملین و آبرسان شناخته شده است. کمـی از آن را به منظور 20 دقیقه روی صورت بگذارید ؛ ابتدا آن را با آب گرم بشویید و سپس بلافاصله با آب سرد شستشو دهید که تا منافذ بسته شود.

17. ماست

با استفاده از یک لایـه نازک ماست بر روی پوست، فقط 10 دقیقه بعد اثر آن را مشاهده مـی کنید. اگر پوست شما چرب باشد، یک مخلوط از 1 سفیده تخم مرغ (کاملا زده شده)، 2 قرص آسپرین (ریز خرد شده) و 1 قاشق چایخوری از ماست تهیـه کنید و برای 15-20 دقیقه روی پوست خود بگذارید سپس از آب سرد به منظور شستشو استفاده کنید.

18. فندق 

فندق ،یک مرطوب کننده طبیعی هست که منافذ باز را بدون خشک پوست شما بـه حداقل مـی رساند ؛ این ترکیب ،روغن اضافی را از بین مـی برد و باکتری ها، آلودگیـها و سایر ناخالصی ها را از بین مـی برد. یک قاشق چای خوری فندق را روی صورت خود قرار دهید صبر کنید که تا خشک شود سپس با آب بشویید.

بستن منافذ باز پوست با فندق

19. کاد هندی

کاد هندی، مانع ظهور منافذ بزرگ و باز روی پوست مـی شود ؛ کایتچو را با شیر (برای پوست خشک) یـا گلاب(برای پوست روغنی)، ترکیب کنید و پودرصندل را به منظور تهیـه خمـیر اضافه کنید.این خمـیر را روی صورت خود بگذارید، و بمدت 12-15 دقیقه، و پس از آن، با آب سرد شستشو دهید.

20. بابونـه

مخلوط مساوی نسبت بـه خمـیر گوجه فرنگی و پودر بابونـه درست نموده و روی پوست خود روی محل منافذ باز پخش کنید، خود بـه خود جذب پوست مـیشود ؛ سپس بشویید. 

درمان منافذ باز پوست با پودر بابونـه

21. آب نعناع 

ترکیبی از آب هندوانـه و آب نعناع استفاده کنید.

22. صمغ درخت بلوط

صمغ درخت بلوط را تهیـه کنید و کمـی شیر به منظور تهیـه یک خمـیر اضافه کنید. بعد از چند دقیقه بعد از ماندن آن روی پوست ، پوست خود را بشویید.

23. شنبلیله

مقدار یکسان مقادیر پودر شنبلیله، خمـیر خیـار و پودر زنجبیل را مخلوط کنید ، به منظور خلاص شدن از حفره های باز با روش طبیعی، این مخلوط را روی صورت خود استعمال کنید.

رفع منافذ باز پوست صورت با شنبلیله 

24. عصاره برگ کاهو

آب برگ های کاهو و چند قطره آب لیمو را مخلوط کرده آن را روی صورت خود قرار دهید و پس از 20 دقیقه شستشو دهید ، شما مـی توانید این آب را درون یک بطری شیشـه ای، درون یخچال نگهدارید.

25. ژل آلوئه ورا

ژل طبیعی گیـاه آلوئه ورا دارای خواص پاک کننده پوست هست که ،مـی تواند منافذ صورت را تمـیز کند. این ژل را بعد از مدت 5 دقیقه که تا به درجه خشکی برس بگذارید ، بعد از آن صورت خود را با آب سرد شستشو دهید. شما همچنین ،مـی توانید آب لیمو بـه آن اضافه کنید.

 

شستشوی صورت با ژل آلوئه ورا به منظور بستن منافذ باز پوست

دستورالعملهای مـهم به منظور رفع منافذ باز پوست صورت

  •  چهره خود را دو بار درون روز تمـیز کنید.
  •  اگر پوست شما چرب باشد، بعد از تمـیز ،از مرطوب کننده استفاده کنید.
  •  به جای آب گرم، به منظور شستن صورت خود، از آب سرد استفاده کنید.
  •  هرگز با آرایش نخوابید، زیرا از نفس کشیدن پوست شما جلوگیری مـی کند و منافذ باز مـی شود.
  •  غذای سرخ شده و چرب، مصرف نکنید زیرا غدد چربی را به منظور ترشح بیش از حد چربی پوست تحریک مـی کند.

درمان خانگی پوست پرتغالی و بستن منافذ باز پوست با 25 ماسک گیـاهی

: ماسک خاک ارمنی




[درمان خانگی پوست پرتغالی و بستن “منافذ باز پوست” با 25 ... ماسک خاک ارمنی]

نویسنده و منبع: namnak.com | تاریخ انتشار: Sun, 22 Jul 2018 03:13:00 +0000