کتاب شازده کوچولو، بهترین جملات شازده کوچولو شعری هست منثور و نثری هست شاعرانـه کـه پر از یک دنیـا لطف و معنی است. بهترین جملات شازده کوچولو شازده کوچولو، رویـایی هست راستین کـه در درون آدمـی ریشـه دوانده. بهترین جملات شازده کوچولو شازده کوچولو، آن قدر کـه رویـایی مـی ماند همان اندازه نیز آرزوها و آرمان هایش واقعی و لمس ی هست و درون کالبدی کوچک تمام پاکی ها، زیبایی ها، حقیقت ها و احساس های راستین را درون خود دارد و از دروغ ها، تظاهرها، فرومایگی ها و نابخردی های بـه ظاهر خردمندانـه بـه دور است. سخنان شازده کوچولو، پرنده های سپیدی هستند کـه به هر سو مـی پرند و حقیقت و راستی را بـه آن هایی کـه شیفته زیبایی های درون اند، هدیـه مـی کنند و با صدای شازده کوچولو مـی خوانند:«آنچه اصل است، از دیده پنـهان است.»

شازده کوچولو از معروف ترین داستان های کودکان و سومـین داستان پرفروش قرن بیستم درون جهان و همچنین یکی از پرفروش ترین کتاب های تمام دوران ها است. درون این داستان اگزوپری بـه شیوه ای سورئالیستی و به بیـان فلسفه خود از دوست داشتن و عشق و هستی مـی پردازد. طی این داستان اگزوپری از دیدگاه یک کودک، کـه از سیـارکی بـه نام ب612 آمده، سوالات بسیـاری را از آدم ها وکارهای آن ها مطرح مـی کند. این اثر بـه بیش از 150 زبان مختلف ترجمـه شده است. مجموع فروش این کتاب بـه زبان های مختلف از دویست مـیلیون نسخه گذشته است.

این کتاب درون سال 2007 بـه عنوان کتاب سال فرانسه برگزیده شده است.بخش های زیبایی از کتاب شازده کوچولو نوشته آنتوان دوسنت اگزوپری را انتخاب کرده ایم کـه در ادامـه آنـها را خواهید خواند.

شازده کوچولو پر از عاشقانـه های لطیف و ناب است

جملات ناب و عاشقانـه کتاب شازده کوچولو :

شازده کوچولو پرسید:
از کجا بفهمم وابسته شدم؟
روباه جواب داد:
تا وقتی هست نمـی فهمـی!

ﺷﺎﺯﺩﻩ ﮐﻮﭼﻮﻟﻮ ﭘﺮﺳﯿﺪ:
ﻏﻢ ﺍﻧﮕﯿﺰﺗﺮ ﺍﺯ ﺍﯾﻨﮑﻪ
ﺑﯿﺎﯼ ﻭ ﮐﺴﯽ ﺧﻮﺷﺤﺎﻝ ﻧﺸﻪ ﭼﯿﻪ؟
ﺭﻭﺑﺎﻩ ﮔﻔﺖ:
ﺑﺮﯼ ﻭ ﮐﺴﯽ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﻧﺸﻪ...!

شازده کوچولو:اهلی یعنی چی؟
روباه:چیزی ست کـه پاک فراموش شده..
معنی اش ایجاد علاقه است

شازده کوچولو گفت:
بعضی کارا
بعضی حرفا
بدجور دل آدمو آشوب مـیکنـه
گل گفت مث چی؟
شازده کوچولو گفت:
مث وقتی که
مـیدونی
دلم برات بی قراره
و کاری نمـیکنی...

زیباترین عاشقانـه های کتاب شازده کوچولو

: بهترین جملات شازده کوچولو




[زیباترین عاشقانـه های کتاب شازده کوچولو بهترین جملات شازده کوچولو]

نویسنده و منبع: namnak.com | تاریخ انتشار: Thu, 19 Jul 2018 16:03:00 +0000