نام:علی

نام خانوادگی:ضیـاء

تارخ تولد:1364/6/26

محل تولد:کاشان

تحصیلات:کارشناسی مکانیک طراحی جامدات

تاهل:مجرد

---------------------------------------------------------

علی ضیـاء متولد 26 شـهریور 1364 درون کاشان و فارغ التحصیل مکانیک طراحی جامدات از دانشگاه آزاد اسلامـی واحد کاشان است.

یک دارد کـه متاهل است. رتبه برتر در برنامه علی ضیا علی ضیـا سال 1384 یـه تهران آمد و از 19 سالگی بـه طور اتفاقی وارد رادیو شد و کار خود را درون رادیو جوان با برنامـه طنز پسری از کاشانـه شروع کرد کـه به عنوان آیتم برتر انتخاب شد و پس از 5 سال گویندگی درون رادیو، رتبه برتر در برنامه علی ضیا بـه دعوت علی زاهدی وارد تلویزیون شد و اولین کار خود را درون سیما با برنامـه گزینـه جوان تجربه کرد. رتبه برتر در برنامه علی ضیا البته همزمان با این برنامـه، برنامـه خط و ربط هم درون رادیو اجرا مـی کرد.

علی ضیـا و ش

علی ضیـا و مادرش

نوجوانی علی ضیـا

 وی برگزیدهٔ جشنواره خوارزمـی با طرح موتور نیم دوار با قابلیت کارکرد با انواع سوخت بدون کاهش توان و عضو انجمن مخترعین کشور مـی باشد.

 افتخارات:

1ـ برگزیده جشنواره خوارزمـی با طرح موتور نیم دوار با قابلیت کارکرد با انواع سوخت بدون کاهش توان

2ـب رتبه اول استانی ورتبه دوم کشوری درون جشنواره خوارزمـی

3ـ دارای گواهینامـه پذیرش علمـی اختراع از سوی هئیت علمـی ومعاونت آموزشی دانشگاه آزاد کاشان

4ـ عضو انجمن مخترعین کشور

سمت­ها:

1ـ مدیر بازرگانی شرکت مـهندسی ـ بازرگانی مبین تهران

3ـ گوینده شبکه جوان رادیو از سال 1385 الی 1388

4ـ مجری شبکه سوم سیما جمـهوری اسلامـی از سال 1388 که تا کنون

5ـ مدیر پروژه موسسه خیریـه فاطمـه­الزهرا

6ـ دبیر اجرایی همایش دانشجویی کشوری مکانیک

 بازیگری:

- بازیگر مـهمان سریـال دفترخانـه شماره 13

- بازیگری درون فیلم چند اپیزودی رابطه

ععلی ضیـا

اجرای رادیویی:

1ـ اجرای برنامـه تولیدی «شب های آفتابی» از گروه اندیشـه بـه مدت دو سال

2ـ اجرای برنامـه زنده «زیر نور ماه» از گروه اندیشـه بـه مدت یک سال و نیم

3ـ اجرای برنامـه زنده «سلام» از گروه اندیشـه بـه مدت یک سال

4ـ اجرای برنامـه زنده «یک + یک» از گروه جامعه یـه مدت یک سال

5ـ اجرای برنامـه «توپ» از گروه ورزش بـه مدت سه ماه

6ـ اجرای برنامـه «آخرشـه» از گروه ورزش بـه مدت یک سال

7ـ اجرای برنامـه «نفس عمـیق» از گروه جامعه بـه مدت شش ماه

8ـ اجرای برنامـه ویژه محرم سال 1388 از گروه اندیشـه

9ـ اجرای برنامـه ویژه عید 1389 از گروه جامعه

11ـ اجرای برنامـه «جوان ایرانی سلام» از گروه جامعه بـه مدت سه ماه

11ـ اجرای برنامـه ویژه ولادت امام رضا(ع) درون تاریخ 8/8/1388

12ـ اجرای برنامـه ویژه روز جوان

13ـ اجرای برنامـه های زنده و تولیدی ویژه ولادت ها و سالروز شـهادت ائمـه اطهار

14ـ اجرای برنامـه ویژه روز قدس

15ـ اجرای برنامـه ویژه روز انتخابات ریـاست جمـهوری

16ـ اجرای برنامـه ویژه روز ان

17ـ اجرای برنامـه منطقه اختصاصی

گفتگو با علی ضیـا

عکسهای علی ضیـا

چگونـه وارد فضای صدا و سیما شدید؟

من ابتدا از طریق نویسندگی وارد رادیو جوان شدم و یک آیتم طنز درون برنامـه کاملا جوانانـه را خودم مـی نوشتم و با لهجه کاشانی مـی خواندم. بعد آقای زاهدی کـه صدای مرا درون برنامـه آخرشـه ـ کـه در رادیو جوان پخش مـی شد ـ شنیدند با من تماس گرفتند و از من خواستند نریشن برنامـه گزینـه جوان را اجرا کنم. اما بعد از پذیرفته شدن درون تست گویندگی قرار شد اجرای برنامـه شروع خوب را بـه عهده بگیرم، ولی بـه دلیل فضای علمـی ای کـه داشتم و اختراعی کـه از من ثبت شده بود، اجرای برنامـه گزینـه جوان بـه من پیشنـهاد شد و اولین برنامـه ای بود کـه به طور زنده از من روی آنتن رفت.

علی ضیـا این همـه انرژی را از کجا مـی آورد؟

این مطمئنا لطف و عنایت خداست کـه به من کمک و انرژی ام را تامـین مـی کند. گاهی واقعا خسته یـا ناراحت هستم، اما با دیدن دوربین یـا مـیکروفن انرژی مضاعفی درون خود احساس مـی کنم و این کـه با مطالعه و تحقیق سعی مـی کنم خودم را بـه روز نگه دارم و با اطلاعات جدید و نو بـه مخاطب او را راضی کنم. بیننده گناهی ندارد کـه چهره عبوس یـا ناراحت مرا تحمل کند، بنابراین درون مقابل بیننده فیلم بازینمـی کنم و سعی مـی کنم همواره شادی و انرژی خود را بـه مخاطب انتقال دهم، چون مخاطب ما باهوش هست و اگر چیزی بگویی کـه به آن اعتقاد نداشته باشی یـا بخواهی نشاطی ظاهری یـا اطلاعات فرآوری نشده را بـه او تحویل دهی مطمئنا از بعد قاب شیشـه ای تصویر، آن را درک خواهد کرد. من به منظور شعور مخاطبم احترام زیـادی قائلم و حتی سعی مـی کنم از بهترین لباس هایم به منظور اجرا استفاده کنم.

علی ضیـا

با توجه بـه این کـه شما درون هر دو عرصه صدا و سیما فعال هستید، فرق بین مجری و گوینده از نگاه شما چیست؟

گوینده، متکی بـه متن است، درون حالی کـه مجری متکی بـه متن نیست. درون رادیو متن ها را مـی خواندم، ولی آن را بـه زبان خودم و در راستای متن اصلی به منظور شنونده بیـان مـی کردم، گوینده نباید حتی یک واو را درون جمله جابه جا کند. اما درون برنامـه ای کـه ما درون تلویزیون اجرا مـی کنیم متن هایی کـه گفته مـی شود با هماهنگی گروه و اتاق فکر هست و عقل جمعی تصمـیم مـی گیرد چه چیزی درون حال حاضر حتما روی آنتن گفته شود و این یک حسن هست که از قبل درباره صحبت ها فکر مـی شود. این تفاوت حتی بین مخاطب رادیو و تلویزیون نیز وجود دارد و من بعد از 5 سال اجرا درون رادیو وقتی خواستم بعضی از تکنیک های اجرا درون رایو را بـه تلویزیون بیـاورم متوجه شدم بـه هیچ عنوان جواب نمـی دهد. همـین قضیـه درباره رادیو هم صادق هست و من بعد از 11 ماه کـه به رادیو برگشتم مخاطب رادیو از من اصطلاحات تلویزیون را قبول نمـی کرد. این دو رسانـه معیـارها، ساختارها، فضا و حتی مدیـای متفاوتی با هم دارند و برای اجرا حتما این موضوع را مد نظر داشته باشیم. با این کـه اجرا را شکلی از هنر نمایش مـی دانم، ولی این مقوله بـه طور کلی از تئاتر جداست و من درون اجرایم نقشی را بازی نمـی کنم.

بیشتر درون چه زمـینـه هایی مطالعه دارید؟

بیشتر بـه طور خاص مطالعه مـی کنم، اما درون زمـینـه های زیـادی مطالعه دارم از جمله رمان، جامعه شناسی، فلسفه هنر و… اما بیشتر فضای نشریـات را ترجیح مـی دهم، چراکه یک مجری حتما اطلاعاتش بـه پهنای یک اقیـانوس و عمق یک بند انگشت باشد.

آینده را چگونـه مـی بینید؟

به نظر من آینده را حتما ساخت. بـه امـید پروردگار من قصد دارم آیند را بـه نحو شایسته ای تغییر دهم. اول این کـه قصد دارم خودم بسیـار بهتر باشم و مانند بسیـاری ازانی کـه اسطوره بودند مثل تختی کـه مردم آنان را بـه عنوان فرزند خود پذیرفته اند، دوست دارم عنایت خداوند همواره شامل حالم باشد و بعد برنامـه های بسیـاری درون ذهن دارم کـه هم به منظور کشورم بتوانم مفید باشم و هم به منظور شـهرم. من بـه طور حتم به منظور کاشان تلاش مـی کنم و استعدادهای بالقوه جوانان شـهرم را که تا جایی کـه بتوانم بـه فعل درمـی آورم، گرچه مشکلات زیـادی بر سر راهم قرار دارد، اما ایستادگی مـی کنم.

علی ضیـاء ، بیوگرافی و عکسهای علی ضیـاء مجری

: رتبه برتر در برنامه علی ضیا




[علی ضیـاء | بیوگرافی و عکسهای “علی ضیـاء” مجری رتبه برتر در برنامه علی ضیا]

نویسنده و منبع: namnak.com | تاریخ انتشار: Thu, 19 Jul 2018 12:14:00 +0000