خالکوبی و عوارض بسیـار آن به منظور بدن

این روزها داشتن تاتو و خالکوبی آنقدر عادی شده کـه اغلب افراد آن را یکی از تزئینات بدن دانسته و برای دستیـابی بـه نقش و نگار دلخواه خود حاضر بـه پرداخت قیمت های هنگفتی هستند درون حالیکه از عواقب آن آکاهی چندانی ندارند.

تا چند سال گذشته خالکوبی ها با رنگ های سیـاه انجام مـی شد این روزها اما طیف وسیعی از رنگ هایی کـه گفته مـی شوند رنگ طبیعی هستند، معنی تاتو افراد مشهور به منظور خالکوبی استفاده مـی شود و فرد متقاضی خالکوبی مـی تواند نقش و نگار رنگینی را درون بدن خود ترسیم کند.

قیمت پایین سوزن ها کـه از 250تومان شروع مـی شود و رنگ های متنوع استفاده شده درون تاتو، باعث شده که تا روزبه روز بـه مشتریـان این بـه اصطلاح عمل زیبایی افزوده شود. معنی تاتو افراد مشهور اما با وجود تمام هشدارهایی کـه درخصوص انتقال چندین نوع بیماری بـه وسیله تاتو داده شده همچنان شاهد رونق این کار درون سالن های زیبایی هستیم.

 براساس اعلام اداره بهداشت وزارت بهداشت آرایشگران نمـی توانند اقدام بـه انجام تاتو کنند و این کار حتما حتما تحت نظر پزشک انجام شود چرا کـه تاتو کاربردهای پزشکی درون زمـینـه پوشاندن و از مـیان بردن نقایص مختلف مانند نقایص مادرزادی یـا اکتسابی دارد کـه دلیل خوبی به منظور سپردن آن بـه دست پزشکان است.

چه افرادی سراغ خالکوبی مـیروند؟

جوانانی کـه بحران هویت دارند بـه سراغ خالکوبی مـی روند!

یکی از دلایل گسترش خالکوبی٬ استفاده ی ورزشکاران و بازیگران مشـهور از این نوع آرایش هست که بـه شدت درون گسترش آن تاثیر گذارخواهد بود. معنی تاتو افراد مشهور همـین امر سبب شده هست تا این مد دردناک مـیان مردم همـه گیرشود

محمد حبیبی رفتارشناس و آسیب شناس اجتماعی تاکید مـی کند:رواج خالکوبی بـه یک مد جهانی تبدیل شده هست و حتی نمادهای آن درون بین ورزشکاران و هنرمندان مشـهور جهان دیده مـیشود. وی با بیـان اینکه٬ خالکوبی از دیدگاه دین اسلام عمل مقبوحی هست که باعث آسیب بدن مـیشود٬ افزود:انجام خالکوبی غالبا مربوط بـه دوره جوانی است٬ اصولا جوانانی کـه با بحران هویت مواجه هستند به منظور ابراز هویت و نیـاز اجتماعی شدن بـه این پدیده روی مـی آورند.

 رفتارشناس و آسیب شناس اجتماعی با تآکید بر اینکه٬ جوانان ما حتما با هویت دینی و ملی کشورشان آشنا شوند٬ مـی افزاید:یکی از دلایل گسترش خالکوبی٬ استفاده ی ورزشکاران و بازیگران مشـهور از این نوع آرایش هست که بـه شدت درون گسترش آن تاثیر گذارخواهد بود. همـین امر سبب شده هست تا این مد دردناک مـیان مردم همـه گیرشود.

نرخ انجام خالکوبی

چند مـی گیری تاتو کنی؟

امروزه خالکوبی یـا تاتو بیشتر از اینکه توسط متخصصان پوست انجام شود درون آرایشگاه ها و سالن های زیبایی رواج دارد. آنچه مسلم هست اینکه بیشترانی کـه این کار را انجام مـی دهند نـه تنـها مجوز قانونی از وزارت بهداشت ندارند بلکه بـه صورت تجربی و در آموزشگاه های خصوصی چگونگی انجام تاتو را فرا گرفته اند و حالا بـه صورت مجزا اقدام بـه تاتو و خالکوبی مـی کنند کـه نتایج آن درون بیشتر مواقع ایجاد حساسیت های پوستی درون اثر خالکوبی و استفاده از رنگ های شیمـیایی است. انتقال بیماری های واگیردار پوستی و خونی بـه دلیل استفاده از وسایل مشترک کمترین آسیب هایی هست که بـه فرد وارد مـی شود.

وسایل انجام تاتو این روزها درون اکثر مغازه های تجهیزات پزشکی خیـابان ولیعصر به فروش مـی رسد وسایلی کـه گفته مـی شود بـه صورت قاچاق از آلمان و تایلند وارد کشور مـی شود.

اعظم. ف مسئول یکی از آرایشگاه های شرق تهران مـی گوید:بیشتر مشتریـان تاتو این روزها 18تا 40سال دارند و بیشترین تاتو کـه در آرایشگاه های زنانـه انجام مـی شود تاتوی ابرو، چشم واست و در مرحله بعد تاتوهایی هست که روی بدن ترسیم مـی شود. بـه گفته وی قیمت تاتو درون محله های مختلف شـهر متفاوت است.

انجام یک خالکوبی بـه ابعاد یک درون 2سانت از 150هزار تومان درون جنوب شـهر شروع مـی شود و به بالای 500هزار تومان درون مناطق شمالی شـهر مـی رسد. این تاتو اگر تک رنگ و مشکی باشد ارزان تر هست و اگر از رنگ های متعدد استفاده شود گران تر مـی شود.

محل تاتو هم درون قیمت ها بی تأثیر نیست، تاتو هر چقدر ظریف تر باشد و منطقه وسیع تری را دربر بگیرد مثل تاتوی کامل کمر و کتف قیمتی معادل 4تا 18مـیلیون تومان دارد. طرح های خاص هم اگر بدون شابلون و با هنر دست تاتوکار روی بدن ترسیم شود بـه صورت توافقی با مشتری هزینـه دریـافت مـی شود. این هزینـه ها درون حالی پرداخت مـی شود کـه یک قوطی 50گرمـی رنگ تاتو 80هزار تومان خریداری مـی شود و معمولا به منظور تاتوهای کوچک به منظور 80تا 90تاتو را جواب مـی دهد.

اما نکته تأسف بار ماجرا آنجاست کـه اکثر افرادی کـه اقدام بـه تاتو مـی کنند چند سال بعد از این کار خود پشیمان شده و درصدد پاک این نقش و نگار مـی افتند کـه پاک تاتو با لیرز بهترین راه به منظور از بین بردن این نقش و نگارهاست و هزینـه ای معادل 70هزار تومان که تا 2مـیلیون تومان دارد.

خالکوبی؛ بستری به منظور انواع بیماری ها

 احمد فلاح متخصص بیماریـهای عفونی درون مورد خطرات انجام خالکوبی بر روی سلامت مـیگوید:در خالکوبی سوزن مستقیم بـه پوست و عمق بافت فرو مـیرود کـه به راحتی مـیتواند ویروس یـا مـیکروب را وارد بدن کند . بـه گفته وی جوانانی کـه به خالکوبی بـه ویژه بـه شیوه سنتی مبادرت مـیورزند٬ بستری به منظور ابتلای خود بـه انواع بیماریـها از را فراهم مـیکنند. وی تأکید مـیکند کـه در صورت آلوده بودن سوزنـها و محیطی کـه خالکوبی درآن انجام مـیشود بـه راحتی امکان انتقال ویروس ایدز و هپاتیت وجود دارد.

وقتی بـه نقش های خالکوبی توجه مـیکنیم نقشـهایی با پیـام خشونت و پیـامـهای و را رو بـه گسترش مـییـابیم و در مجموع آنچه نگرانکننده هست بروز بحران های اجتماعی٬ رخ نمایی این بحران ها درجای جای کنش افراد٬ وضعیت خشونت و بحرانـهای مرتبط با آن است

 این متخصص بیماریـهای عفونی مـی افزاید:پوسته پوسته شدن٬ سفت شدن پوست٬ خارش و تورم از عوارض خالکوبی هست و معمولابه راحتی نمـیتوان جای خالکوبی را درون موقعی کـه فرد پشیمان شود پاک کرد. وی درون مورد راهکارهای از بین بردن جای خالکوبی مـیگوید:از آنجایی کـه ماده رنگ بری به منظور خالکوبی درون کشور موجود نیست. متخصصان پوست یـا جراحان پلاستیک با استفاده از لیزر بسته بـه نوع خالکوبی و عمق آن سعی مـیکنند که تا جای خالکوبی را محو کنند.

تبعات بهداشتی خالکوبی درون زیر زمـین ها!

شیوا دولت آبادی روانشناس و استاد دانشگاه معتقد است:خالکوبی بـه عنوان ابزاری به منظور ترسیم و نشان باورها٬ اعتقادات٬ ویژگیـهای سنتی و فرقهای درون مـیان قبایل وطوایف به منظور اثبات وجود و ماهیت٬ امروز معنای خود را از دست داده هست و موج جدید خالکوبی کـه امروزه درون مـیان طبقه جوان رایج شده هست بیشتر بـه صورت پیروی از مد خود را نشان مـیدهد . درون گذشته تصاویر و کلماتی کـه در مـیان جماعتی خاص خالکوبی مـیشد نشانـهای از تعلق بـه جمع بودند٬ اما درون دهه های اخیر درون سراسر جهان گرایش بـه خالکوبی بـه عنوان یک پدیده «مدگرایی» هست تا جایی کـه شاهد تولید برچسبهایی بـه جای خالکوبیـهای زیرپوست هستیم کـه ماندگار نیستند و با توجه بـه مد روز تغییر مـیکنند.

سعید خراطها مردمشناس و آسیب شناس اجتماعی نیز درون این رابطه اظهار مـی کند:وقتی بـه نقش های خالکوبی توجه مـیکنیم نقشـهایی با پیـام خشونت و پیـامـهای و را رو بـه گسترش مـییـابیم و در مجموع آنچه نگرانکننده هست بروز بحران های اجتماعی٬ رخ نمایی این بحران ها درجای جای کنش افراد٬ وضعیت خشونت و بحرانـهای مرتبط با آن است. وی همچنین مـی افزاید:خیلی از خالکوبیـها تحت شرایط ویژه روحی٬ روانی و در موقعیت اجتماعی خاص ایجاد مـیشوند و پس از عبور از آن موقعیت٬ کارکرد خود را از دست مـیدهند و برای فرد بـه یک ضایعه و عارضه تبدیل مـیشوند.

به نظر مـی رسد درون این رابطه حتما علاوه بر اطلاع رسانی و افزایش آگاهی جوانان از عوارض این پدیده شوم٬ بـه جای برخوردهای سلبی و برانگیختن حساسیت جوانان با یک راهکار فرهنگی بـه استقبالش رفت. راهکاری کـه اگر هرچه زودتر اندیشیده نشود٬ مـی تواند پیـامدهای مخربی را درون پی داشته باشد.

نماد درون خالکوبی های امروزی

: معنی تاتو افراد مشهور




[نماد درون خالکوبی های امروزی معنی تاتو افراد مشهور]

نویسنده و منبع: namnak.com | تاریخ انتشار: Wed, 11 Jul 2018 07:08:00 +0000